CentOS5.3の最新情報(2009/03/12)

An update on the QA process...
最新のQA情報です・・・

In the last 3 days we have seen and tested 3 major versions of the full tree, 
with two minor version tweaks. That's pretty impressive stuff - the tree is being built, 
pushed to the QA server, testers download the tree, test, feed back reports and 
the whole process repeats every 24 hours. The next major test version should be the final version.
この三日間、我々は全てツリー構成の三つのメインバージョンをテストしまして、
その中の二つに対して微調整しました。それがとても印象的なものです。
ツリーが作られて、QAサーバへプッシュし、テスト者達がダウンロードして、
試験、フィードバック報告と24時間おきに全工程を繰り返していました。

Testing has generally gone very well. 
Updates, network installs and even installs from ISO media have all been largely uneventful. 
A few minor bugs have been found and resolved in each revision. A couple of issues remain - 
one is an outstanding bug that's been around for ages that we'd like to squash this time around 
(the nautilus-sendto/libgaim bug), and the other is related to the new artwork in 5.3. 
Then it should be a quick case of testing the x86_64 tree 
(so far tests have mostly been on the i386 tree), 
spin the final ISOs and push the whole lot out to the public mirrors.
テストは順調に進んでいます。
アップデート、ネットワークインストールとISOメディアからのインストール全ておいて、
主に問題がありませんでした。2,3個小さいバグが発見されたが、全部解決済みです。
あと少し残っています。その中の一つはちょっと年代物でして、
我々は時間を捻出する必要があります(nautilus-sendto/libgaim バグ)。
それと、新しい5.3のアークワークもちょっと遅れています。
それから、x86_64ツリーのテストはそんなに時間掛からなく
(今までi386ツリーに時間が掛かってしまった)、
最後の確定ISOを公開ミラーにプッシュするだけです。

The main thing slowing the process atm is the time it takes to push the tree between 
build and QA testing servers (we need faster servers with bigger pipes), 
and the fact we all need to catch a few hours sleep here and there. 
Other than that it's fairly non-stop at the moment.
主な遅れる原因としては、ツリーをビルドサーバ&QAサーバにプッシュすることです
(我々はもっと早いサーバと太い回線が必要だ)。それと我々も時間を捻出し寝ないといけませんね。
ほかに殆ど止まらずに進んでいます

Hope that helps.